• Home
  • Opleidingen
  • Nieuws
  • Over ISL
  • Contact

Ik denk dus ik besta

21-02-2019
Blog Harald Pol
Ik denk dus ik besta

Dat nadenken veel energie kost wisten we eigenlijk al. Maar wist u ook dat nadenken ons waarnemingsvermogen beperkt? Uit diverse onderzoeken blijkt dat naarmate we meer gebruikmaken van ons bewuste, cognitieve brein, ons waarnemingsvermogen in toenemende mate wordt beperkt.

Lees verder

Leiderschap in verbinding met klanten

08-02-2019
Blog Linda de Haas, manager klantenservice a.i. Stadgenoot
Leiderschap in verbinding met klanten

De toenemende digitalisering, de enorme groei in het aantal sociale netwerken en de verwachtingen van klanten vereisen een ander soort leiderschap. Het in verbinding blijven met klanten en medewerkers is de grootste uitdaging van het hedendaags management. Het in verbinding blijven met de omgeving vraagt om een netwerkstructuur. De nieuwe wereld is ook complexer geworden. De vraag is: hoe ga je als leider met deze complexiteit om? Deze en andere vraagstukken kwamen aan de orde tijdens het eerste blok van de leergang 'Digitale transformatie van klantgerichte organisaties' van het Institute for Service Leadership.

Lees verder

NS en Altuïtion: De onbewuste beleving van de treinreiziger

25-01-2019
Robert Heeg
NS en Altuïtion: De onbewuste beleving van de treinreiziger

Een wel heel letterlijk geval van klantreisonderzoek: NS vroeg Altuïtion te verkennen hoe zij hun klanten een betere reiservaring kunnen bieden. Op het MIE presenteren klant en bureau de resultaten. Hier alvast een voorproefje.

Lees verder

Kloof tussen CX ambities en CX werkelijkheid

25-01-2019
CustomerFirst
Kloof tussen CX ambities en CX werkelijkheid

Aandacht voor customer experience ontbreekt op directieniveau, vindt tweederde van de respondenten die hebben deelgenomen aan het jaarlijkse CX-benchmarkonderzoek van Dimension Data. Het rapport is zojuist gepubliceerd.

Lees verder

Oud en wijs: over de mogelijkheden van priming

08-01-2019
Harald Pol
Oud en wijs: over de mogelijkheden van priming

Er is de laatste jaren in de cognitieve psychologie veel onderzoek gedaan naar de (on)mogelijkheden van 'priming'. Priming is het subliminaal beïnvloeden van mensen door gebruik te maken van bepaalde woorden of beelden. De toepassingsmogelijkheden voor priming in het domein van customer service zijn talloos. Consumenten blijken een stuk bewuster om te gaan met hun omgeving als ze geprimed zijn op 'netheid' of 'hulpvaardigheid'. Het zijn echter niet alleen de klanten die te beïnvloeden zijn, ook de medewerkers van het contactcenter kunnen worden gestuurd in gedrag.

Lees verder

Oberrr!

28-12-2018
Harald Pol
Oberrr!

De kerstvakantie is voor veel mensen een goede gelegenheid om weer eens een hapje te gaan eten met vrienden of familie. En vrijwel iedereen heeft hierbij wel zo zijn eigen ervaringen met de bediening in de restaurants. We weten dat de invulling van het begrip service van veel factoren afhankelijk is. De cultuur van het land kan een rol spelen, de wijze waarop het restaurant met zijn personeel omgaat, de kwaliteit van de producten, de locatie (stad of platteland). Maar altijd spelen ook persoonlijke karakteristieken zoals houding en vaardigheden een belangrijke rol. De een heeft het gewoon in zich en de ander niet.

Lees verder

Waarom het nastreven van een tevreden klant onzin is

17-12-2018
Hannamari Lakkala
Waarom het nastreven van een tevreden klant onzin is

Emotionele connectie is een betere indicatie van klantloyaliteit dan tevredenheid. Echter blijven bedrijven zich onnodig focussen op het optimaliseren van de customer journey, zelfs wanneer de klanttevredenheid al hoog is en het zelden een onderscheidende factor is. Bedrijven vinden het vaak lastig om op een betekenisvolle manier een emotionele connectie te creëren met hun klanten. Maar wat houdt een emotionele connectie nou precies in en hoe kun je het creëren?

Lees verder

De Paradox van Digitalisering

14-12-2018
Harald Pol
De Paradox van Digitalisering

Klanten zijn op zoek naar gemak. Hoe makkelijker het is om bepaalde zaken te regelen, hoe tevredener de klant. Digitalisering kan de klantreis gemakkelijker maken voor de klant, maar wat als de vraag of het probleem van de klant niet in één van de digitale kanalen kan worden opgelost? In die gevallen wil de klant een klant persoonlijk contact en verwacht de klant ook persoonlijke betrokkenheid van de organisatie.

 

Lees verder

Leergang Digitale Transformatie en Klantbeleving. Laatste kans om in te schrijven!

12-12-2018
Leergang Digitale Transformatie en Klantbeleving. Laatste kans om in te schrijven!

Veel organisaties en managers worstelen op dit moment met de vraag wat de digitalisering uiteindelijk gaat betekenen voor hun organisatie en de beleving van hun klanten. Het ISL start daarom begin 10 januari as. met een nieuwe postacademische leergang Digitale Transformatie van Klantgerichte Organisaties. De inschrijving voor deze leergang sluit aanstaande maandag, dus wil je nog deelnemen, meldt je dan snel aan.

Lees verder

Een leugentje om bestwil

05-12-2018
Harald Pol
Een leugentje om bestwil

Vleierij is een van de oudste en meest gebruikte manieren van overtuigen. Binnen de sociale psychologie is er veel onderzoek naar gedaan. Vleierij blijkt vaak te werken. Veel studies tonen aan dat degene die de vleierij ontvangt, de vleier veel positiever beoordeelt. Mensen hebben een primaire behoefte aan waardering en een compliment geeft invulling aan deze behoefte.

Lees verder

Milennials verleiden in 3 stappen

21-11-2018
Frederieke van Leeuwen, Blauw Research
Milennials verleiden in 3 stappen

Wat ben ik lekker uitgerust! Ik heb namelijk twee heerlijke weken mogen genieten van tropische zon, zee en strand. En al dat genieten moest ik natuurlijk ook delen met mijn 200 beste vrienden op social media. Want wat niet wordt gedeeld is eigenlijk niet gebeurd, toch? Alhoewel ik graag verkondig dat het aantal likes niet uitmaakt…ben ik daar stiekem toch best gevoelig voor.

Lees verder

Is jouw organisatie klaar voor de digitale transformatie? En ben jij er klaar voor?

01-11-2018
Redactie ISL
Is jouw organisatie klaar voor de digitale transformatie? En ben jij er klaar voor?

Technologische ontwikkelingen hebben de manier waarop consumenten met elkaar en met aanbieders communiceren, radicaal veranderd. De technieken die worden gebruikt voor informatieopslag en ­overdracht, zijn geminiaturiseerd, gepersonaliseerd, gedigitaliseerd en gemobiliseerd. Dit dwingt organisaties na te denken over digitale transformatie. Maar zijn managers hier wel klaar voor? Recent onderzoek laat zien dat dit nog verre van het geval is.

Lees verder

Let the music play! Over de invloed van muziek op klantbeleving ...

22-10-2018
Blog Harald Pol
Let the music play! Over de invloed van muziek op klantbeleving ...

Er is sprake van allerlei omgevingsfactoren die mensen onbewust beïnvloeden in hun keuzes, gedrag en beleving. Muziek is hierbij een belangrijke factor, zo is gebleken uit diverse wetenschappelijke experimenten.

Lees verder

24 soorten jam: over keuzestress bij consumenten

21-10-2018
Harald Pol
24 soorten jam: over keuzestress bij consumenten

Keuzestress, heeft u daar ook wel eens last van? Soms sta je in een winkel en zijn er zoveel keuzemogelijkheden, dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Ondanks dat wetenschappelijk onderzoek allang heeft uitgewezen dat je een consument niet teveel opties moet laten, overspoelen producenten hun (potentiële) klanten nog steeds met een overdaad aan keuzes. Dat geldt voor bakkers, wasmachinefabrikanten, supermarkten, elektronicaketens en, tja, voor welke branche niet?

Lees verder

Leiderschap in de Digitale Economie

04-10-2018
Column Harald Pol
Leiderschap in de Digitale Economie

Technologische ontwikkelingen hebben de manier waarop consumenten met elkaar en met aanbieders communiceren, radicaal veranderd. De technieken die worden gebruikt voor informatieopslag en ­overdracht, zijn geminiaturiseerd, gepersonaliseerd, gedigitaliseerd en gemobiliseerd. Dit dwingt organisaties na te denken over digitale transformatie. Maar zijn managers hier wel klaar voor? Recent onderzoek van Wipro Digital onder 400 Amerikaanse bedrijven laat zien dat dit nog verre van het geval is. Vermoedelijk is dit in ons land niet veel anders.

Lees verder

Welkom in de digitale economie!

02-10-2018
Harald Pol
Welkom in de digitale economie!

De tijdschriften en blogs op internet en sociale media staan er bol van: de digitale transformatie van organisaties. De veranderingen in de wereld om ons heen volgen elkaar in zo’n snel tempo op dat geen enkele organisatie zich het nog kan permitteren om zich niet af te vragen wat de digitalisering voor zijn bedrijf betekent.

Lees verder

Nieuwe collegereeks Psychologie van de Klant start 31 oktober a.s.

21-09-2018
Nieuwe collegereeks Psychologie van de Klant start 31 oktober a.s.

Het brein van de consument staat al decennia volop in de belangstelling. Het is echter pas in de laatste jaren dat er heel veel nieuwe kennis is gekomen over hoe het bewuste, maar vooral ook het onbewuste brein functioneert. Wil je meer weten over het brein van de consument? Op 31 oktober 2018 start het Institute for Service Leadership daarom met een nieuwe reeks avondcolleges over De Psychologie van de Klant. Een unieke kans om kennis te maken met de meest recente inzichten over marketing en consumentenpsychologie en hoe u hier als marketing-, communicatie-, sales- of customer service professional op kunt inspelen!

Lees verder

Jongeren houden niet van bellen

31-08-2018
Jongeren houden niet van bellen

Heb jij altijd ongebruikte belminuten over aan het einde van de maand? Je bent niet de enige. Uit onderzoek van Motivaction blijkt dat de meerderheid van de jongeren van 18 tot en met 30 jaar (Gen Now) liever een voice-, video- of tekstberichtje stuurt dan dat ze bellen.

Lees verder

Webcare NS maakt enorme groei door

27-08-2018
Webcare NS maakt enorme groei door

Bestond het webcare‘team’ van Nederlandse Spoorwegen bij de start in maart 2010 nog uit één medewerker, ruim acht jaar later zijn circa zeventig medewerkers namens het spoorbedrijf actief op social media. Ook de contactkanalen zijn sindsdien uitgebreid: naast Twitter reageert NS eveneens op vragen en opmerkingen van reizigers op onder meer Facebook en communities. De Volkskrant bezocht de divisie en deed verslag.

Lees verder

Cijferdiscussie overstemt klantgedrevenheid

20-06-2018
Cijferdiscussie overstemt klantgedrevenheid

In grotere bedrijven vinden twee keer zoveel discussies plaats over de interpretatie van CX metrics als in organisaties met minder dan 500 medewerkers, ondanks dat grote bedrijven over het algemeen over meerdere instrumenten beschikken om klanttevredenheid te meten.

Lees verder

Nederlanders willen veilig contactloos betalen

10-06-2018
Nederlanders willen veilig contactloos betalen

Nederlanders vinden contactloos betalen gemakkelijk en ze willen daarmee graag hogere bedragen afrekenen in de winkel. Maar de veiligheid van contactloos betalen is een punt van zorg. De helft van de Nederlandse bevolking wil dat zijn huidige bank betere beveiliging, zoals vingerafdrukherkenning, zo snel mogelijk gaat aanbieden. Ruim een op de tien overweegt zelfs over te stappen naar een andere bank als dat niet gebeurt.

 
Lees verder

RadboudUMC doet pilot met "healing environments"

31-05-2018
RadboudUMC doet pilot met "healing environments"

Het Radboudumc gaat in samenwerking met vijf Gelderse mkb-bedrijven ziekenhuiskamers ontwikkelen die een helend effect hebben op individuele patiënten. Leidend voor de inrichting is het persoonlijke profiel van iedere patiënt. Dat dynamische profiel bepaalt het herstelprogramma, waarin ook games, geuren, beelden en virtual reality-onderdelen zijn opgenomen.

Lees verder

Uw privacy is ook voor ons belangrijk!

24-05-2018
Uw privacy is ook voor ons belangrijk!

Gegevensbeveiliging en het beschermen van uw privacy zijn zaken die we bij het Institute for Service Leadership heel serieus nemen. Als internationaal bedrijf werken we altijd aan de naleving van alle voorschriften, maar we wegen dit af tegen de communicatiebehoeften van onze klanten, partners en vrienden die geïnteresseerd zijn in onze content.

Lees verder

Nederlander verwacht servicegerichte overheid

23-05-2018
Redactie ISL
Nederlander verwacht servicegerichte overheid

Van de publieke sector wordt hetzelfde niveau van dienstverlening verwacht als van online retailers. Nederlandse burgers zijn eerder geneigd gebruik te maken van diensten van overheden wanneer deze hun mobiele gebruikerservaring verbeteren, blijkt uit mondiaal onderzoek van SAP Hybris.

Lees verder

Geen warm gevoel bij zakelijke relatie

22-05-2018
Sjors van Leeuwen, Indora Management Advies
Geen warm gevoel bij zakelijke relatie
Een positieve klantbeleving kan het verschil maken tussen dekeuze voor uw merk of dat van een concurrent. Het blijkt dat u die beleving kunt sturen door te werken aan de juiste ‘relatievorm’. Want door de ene relatievorm krijgt de klant eerder een negatieve associatie met uw merk, terwijl de andere vorm juistzorgt voor een positief en warm gevoel. U kunt dus een goedeklantrelatie stimuleren door een vorm te kiezen die de klant blij maakt.
Lees verder

VU: imago verbeteren door menselijke communicatie

16-05-2018
VU: imago verbeteren door menselijke communicatie

De communicatie van bedrijven met klanten die via sociale media loopt, moet met een meer informele toon. Uit actueel onderzoek van de VU blijkt dat consumenten positiever zijn tegen bedrijven met een ‘menselijker’ stem op platformen.

Lees verder

Consument winkelt het liefst bij Ikea en Bol.com

17-04-2018
Redactie ISL
Consument winkelt het liefst bij Ikea en Bol.com

Ook het funshoppen in de Amsterdamse Kalverstraat en de Rotterdamse Koopgoot verplaatst zich naar online winkels. Webwinkels scoren op aantrekkelijkheid een bovengemiddeld rapportcijfer. In de top-20 van aantrekkelijkste winkels staan maar liefst vijf online retailers. Ikea en bol.com spannen de kroon. Zij bieden de Nederlandse consument de beste winkelervaring. Dit blijkt uit het Retail Merkenonderzoek 2018 van Hendrik Beerda Brand Consultancy onder 1.515 ondervraagden. 

Lees verder

The Next Level in Customer Experience: van transactie naar relatie.

08-03-2018
Harald Pol
The Next Level in Customer Experience: van transactie naar relatie.

Joseph Pine en James Gilmore worden door de publicatie van hun boek “The Experience Economy” alom beschouwd als grondleggers van het gedachtengoed over “customer experience”. Sinds het verschijnen van hun boek in 1999 zijn er tal van wetenschappelijke en populaire publicaties verschenen over klantbeleving. De vraag is wat de volgende stap wordt voor organisaties in het verbeteren van hun klantbeleving....

Lees verder

Project- of interimmanager nodig?

12-02-2018
Advertorial
Project- of interimmanager nodig?

Bent u op zoek naar een project- of interim-manager die u kan helpen bij het realiseren van uw marketing-communicatie of service-strategie? The Customer Connection beschikt over een bestand van freelance professionals die u hierbij kunnen helpen!

Lees verder

Onderzoek Havas: Van big data naar betekenisvolle data

02-02-2018
Redactie ISL
Onderzoek Havas: Van big data naar betekenisvolle data

Uit onderzoek blijkt dat we persoonlijke informatie graag inruilen voor gemak, maar ons tegelijkertijd zorgen maken over privacy. Tijd voor bedrijven om beter na te denken over de bergen data die zij verzamelen. 

Lees verder

Digitale klanten servicen in 2018

23-01-2018
Redactie ISL
Digitale klanten servicen in 2018

Onderzoek van BT naar de digitale transformatie van de klantbeleving heeft acht hoofdtrends opgeleverd. Customer experience futuroloog Nicola Millard licht de uitkomsten toe.

Lees verder

Gastgevers in Geluk

22-12-2017
Sjors van Leeuwen, Indora
Gastgevers in Geluk

Het lijkt een paradox. In een wereld die snel digitaliseert neemt de behoefte aan persoonlijke ontmoetingen toe en wordt de kwaliteit van het persoonlijk contact steeds belangrijker. Vooral voor dienstverlenende organisaties en wie is dat tegenwoordig niet?

Lees verder

Oberrrr!

21-12-2017
Harald Pol, ISL
Oberrrr!

De kerstvakantie is weer in aantocht. Deze tijd is voor veel mensen een goede gelegenheid om weer eens een hapje te gaan eten met vrienden of familie. En vrijwel iedereen heeft hierbij wel zo zijn eigen ervaringen met de bediening in de restaurants. We weten dat de invulling van het begrip service van veel factoren afhankelijk is.

Lees verder

Eén moment geduld alstublieft

21-12-2017
Eén moment geduld alstublieft

Uitschieters van 23 en 26 minuten wachttijd kwamen mysteryonderzoekers van de Consumentenbond tegen bij hun studie naar de klantenservicewachttijden van negen aanbieders van internet en televisie. Gemiddeld moeten bellende consumenten ruim vijf minuten wachten voordat ze daadwerkelijk geholpen worden.

Lees verder

Customers The Day After Tomorrow, Steven van Belleghem

12-12-2017
Sjors van Leeuwen, Indora Management Advies
Customers The Day After Tomorrow, Steven van Belleghem

We zijn aanbeland in de derde fase van digitalisering waarin artificiële intelligentie (AI) en verregaande automatisering de hoofdrol spelen. Hierdoor verschuift de relatie tussen klant en bedrijf radicaal. Om te kunnen overleven moeten bedrijven hun klantstrategieën aanpassen. Dat is de boodschap van Steven van Belleghem in Customers The Day After Tomorrow.

Lees verder

Nieuwe Service Leadership Course met masterclasses van o.a. Herman Pleij, Ivo van Hove en René ten Bos!

04-12-2017
Nieuwe Service Leadership Course met masterclasses van o.a. Herman Pleij, Ivo van Hove en René ten Bos!

In maart 2018 gaat er weer een nieuwe Service Leadership Course van start. Deze postacademische leergang voor directeuren en leden raad van bestuur van grote dienstverlenende organisaties omvat in totaal 8 werkconferenties van elk 2,5 dag. Centrale vraag in de leergang is de vraag hoe organisaties een duurzame verbinding met hun klanten tot stand kunnen brengen. Transformatie van de oude naar de nieuwe wereld is hierin een centraal thema.

Lees verder

Ook wel eens last van keuzestress?

24-11-2017
Harald Pol
Ook wel eens last van keuzestress?

Heeft u ook wel eens last van keuzestress? Soms sta je in een winkel en zijn er zoveel keuzemogelijkheden, dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Ondanks het feit dat wetenschappelijk onderzoek allang heeft uitgewezen dat je een consument niet teveel opties moet geven, overspoelen producenten hun (potentiële) klanten nog steeds met een overdaad aan keuzes. Dat geldt voor bakkers, wasmachinefabrikanten, supermarkten, elektronicaketens en, tja, voor welke branche niet?

Lees verder

Nieuwe collegereeks De Beleving van de Klant: customer experience management in de praktijk!

22-11-2017
Redactie ISL
Nieuwe collegereeks De Beleving van de Klant: customer experience management in de praktijk!

Wat kan uw organisatie leren van AEGON, Transavia, NS, De Efteling, De Bijenkorf, het Oogziekenhuis Rotterdam en Nuon? Deze zeven organisaties hebben de afgelopen jaren de nodige ervaring opgedaan met het verbeteren van de klantbeleving. Ervaring die zij graag met u delen tijdens de nieuwe collegereeks De Beleving van de Klant: Customer Experience Management in de Praktijk. Schrijf nu alvast in! Als u inschrijft voor 31 december krijgt u 10% korting op de inschrijfkosten!

Lees verder

Waarom het klantperspectief leidend moet zijn.

22-11-2017
Jeroen Dietvorst in: CustomerFirst
Waarom het klantperspectief leidend moet zijn.

Weten wat er in andermans bovenkamer omgaat, dat willen we allemaal wel. Immers, dan weet je ook iemands beweegredenen en kun je daar vervolgens op inspelen. Hoe utopisch het doorgronden van de psyche van de mens wellicht ook klinkt, er zijn wel degelijk ‘slimmigheidjes’ toe te passen. Om meer inzicht te krijgen in de werking van het brein in relatie tot (klant)gedrag, verzorgen verschillende neuro-experts op deze plek een minicollege. Ditmaal de hersenspinsels van Roeland Dietvorst, scientific director Alpha.One.

 
Lees verder

Marketing 4.0: de klant in de digitale wereld

10-11-2017
Sjors van Leeuwen, Indora Management Advies
Marketing 4.0: de klant in de digitale wereld

De wereld verandert snel en markten en klanten veranderen mee. Dat heeft grote consequenties voor het marketingvak. In Marketing 4.0 beschrijft Philip Kotler, de grondlegger van de moderne marketing, een nieuwe manier om naar marketing en klanten te kijken.

Lees verder

Klantreis leidend voor modebedrijven

06-11-2017
Mirjam Hulsebos
Klantreis leidend voor modebedrijven

Als er één supplychain bekend staat om zijn snelle aanpassing aan een nieuwe werkelijkheid, dan is het wel die van de mode. Nog niet zo lang geleden voerden winkels twee collecties per jaar, met in het voor- en najaar nog wat aanvullingen op het gebied van ‘in between seasons’. Die tijd is voorbij.

Lees verder

Hoe optimaliseer je de klantbeleving? Be personal

06-10-2017
Marie-Jose Veerhuis (CTAC)
Hoe optimaliseer je de klantbeleving? Be personal

Je klant verwacht dat je hem continu verrast. Hoe pak je dat aan? Door een passende persoonlijke benadering op ieder touchpoint in de customer journey. Dat gaat veel verder dan personalisatie – elke medewerker en systeem moet weten wie de klant is en hoe diens relatie met het bedrijf in elkaar steekt.

Lees verder

De Relatie economie

15-09-2017
Sjors van Leeuwen, Indora Management Advies
De Relatie economie

Over klantgericht ondernemen wordt veel geschreven, net als over de heilige graal van big data. Het boek De relatie-economie combineert beide werelden. De auteurs doen dat op uitstekende wijze met een schat aan praktische inzichten en handvatten. De relatie-economie is een aanrader voor iedereen die met behulp van data-analyse zijn relaties met klanten wil versterken.

Lees verder

Klantbeleving verbeteren? Begin bij de relatie!

14-09-2017
Redactie ISL
Klantbeleving verbeteren? Begin bij de relatie!

Klantbeleving speelt een grote rol in waarom consumenten voor een specifiek product of dienst kiezen. Maar hoe verbeter je die klantbeleving? UT-promovendus Harald Pol onderzocht hoe organisaties daarmee succesvol aan de slag kunnen. Vrijdag 16 juni verdedigde hij met succes zijn proefschrift, Mastering Meaningful Customer Connections.

Lees verder

Zilveren Kruis beste verzekeraar op Social Media in 2016

09-08-2017
Redactie ISL
Zilveren Kruis beste verzekeraar op Social Media in 2016

Zilveren Kruis heeft de Gouden Award gewonnen als de verzekeraar die zich in 2016 het meest actief heeft ingezet op Social Media. De prijs werd donderdagavond 26 januari uitgereikt tijdens de presentatie van de zesde editie van de Social Media Insurance Monitor, hét onafhankelijke onderzoek naar de inzet van Social Media door verzekeraars op initiatief van ITDS Business Consultants.

Lees verder

Start nieuwe Collegereeks Psychologie van de Klant

08-08-2017
Redactie ISL
Start nieuwe Collegereeks Psychologie van de Klant

Op dit moment staat de beleving van de klant weer volop in de belangstelling van marketeers, communicatieadviseurs, salesmanagers en customer service managers. Inmiddels is duidelijk dat de emotionele verbinding die een klant heeft met een bedrijf, bepalend is voor de tevredenheid, loyaliteit en aanbevelingsintentie. Hiermee wordt ook de vraag interessant wat een organisatie kan doen om de beleving en het gedrag van klanten te beïnvloeden!

Lees verder

A journey of lifelong learning

Op de hoogte blijven van het laatste nieuws, nieuwe opleidingen, blogs en evenementen? Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief.

Be inspired, get connected!

  • Algemene voorwaarden
  • Privacy
  • Disclaimer
  • Partnerprogramma
  • Volg ons op LinkedIn
  • Volg ons op Facebook