Hogeschool Utrecht start masterclass Marketing Analytics

Hogeschool Utrecht start masterclass Marketing Analytics

27-06-2019
Redactie

In het huidig economisch klimaat spelen data een steeds belangrijker rol. De hoeveelheid beschikbare data neemt heel snel toe, maar organisaties hebben ook steeds meer capaciteit om deze gegevens op te slaan, te analyseren en te gebruiken. Data geven organisaties de gelegenheid om de individuele klantreis te monitoren, een beter inzicht te krijgen in de behoeften van klanten en daarmee de klantbeleving te optimaliseren.

Van marketeers wordt verwacht dat ze inzicht hebben in deze data, weten welke vragen er gesteld en beantwoord kunnen worden en de beschikbare data kunnen analyseren. Om een beter zicht te krijgen op wat er in het huidig klimaat wel en niet mogelijk is in het gebruik van data start de Hogeschool Utrecht 17 september as. met een nieuwe Masterclass Marketing Analytics. De masterclass is bedoeld voor professionals die werkzaam zijn op het terrein van marketing, communicatie en/of customer experience en die meer willen weten over data analytics in het marketing domein.

In zeven modules van 6 uur gaan deelnemers aan de slag met state-of-the-art data analyses die vandaag de dag gebruikt worden in moderne organisaties om betere marketingbeslissingen te nemen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan segmentatie analyses, conversie-attributie en customer journey analyses. In de modules worden deelnemers daarnaast zelf aan het werk gezet aan de hand van praktijkopdrachten, onderzoek en literatuur.

Programma

In het programma komen qua theorie en aan de hand van een doorlopende praktijkcase o.a. de volgende onderwerpen aan bod:

  • Cross-industry standard process for data mining
  • Introductie en overzicht van data analytics
  • Segmenteren en doelgroepen clusteren
  • Conversie-attributie
  • Churn predictie en customer lifetime value
  • Social Network Analysis
  • Customer Journey analyse
  • Product Recommendations

Docenten

De colleges worden voor een groot deel verzorgd door (gast)docenten uit het bedrijfsleven. Hierdoor sluit de inhoud steeds naadloos aan op de (complexe) vraagstukken uit de hedendaagse markt. Inhoudelijk is de opleiding nauw verbonden met de lectoren van Hogeschool Utrecht in het betreffende onderzoeksgebied en mede daardoor van hoog niveau.

Kosten

De mastermodule Marketing Analytics kost € 3750, vrij van btw. Hier zijn de lesmaterialen bij inbegrepen.

Meer informatie en aanmelden

Voor meer informatie en aanmelden kunt u terecht op de site van de HU. Voor een persoonlijk advies kunt u contact opnemen met Mieke Braadbaart. Zij is bereikbaar op 06 144 355 97 of via mail mieke.braadbaart@hu.nl.

Redactie