Nederlander verwacht servicegerichte overheid

Nederlander verwacht servicegerichte overheid

23-05-2018
Redactie ISL

Van de publieke sector wordt hetzelfde niveau van dienstverlening verwacht als van online retailers. Nederlandse burgers zijn eerder geneigd gebruik te maken van diensten van overheden wanneer deze hun mobiele gebruikerservaring verbeteren, blijkt uit mondiaal onderzoek van SAP Hybris.

SAP onderzocht hoe overheden meer binding kunnen krijgen met burgers en ondervroeg 500 burgers wereldwijd. Hieruit blijkt dat Nederlandse burgers digitale gebruikerservaring belangrijk vinden: ons land op de tweede plek in de ranglijst. Nederlandse respondenten gaven daarnaast aan dat digitale serviceverlening tijd bespaart. Belgische burgers hechten volgens het onderzoek daarentegen minder waarde aan deze vorm van dienstverlening.

Millennials
Het onderzoek toont aan dat respondenten die vallen onder generatie Z meer terughoudend zijn in de acceptatie van nieuwe digitale diensten. Millennials blijken een duidelijke aanleiding nodig te hebben om nieuwe digitale platformen in gebruik te nemen. Wanneer dit het geval is, stappen ze wel sneller over op nieuwe technologische middelen dan burgers uit andere generaties.

Bron: CustomerFirst.nl

Redactie ISL
Deze website is beveiligd d.m.v. reCAPTCHA. De Google Privacy Policy en Terms of Service zijn van toepassing.