Collegereeks over 'De Klant in het Digitale Tijdperk: data, digits & smart technology' start 12 maart as.!

Collegereeks over 'De Klant in het Digitale Tijdperk: data, digits & smart technology' start 12 maart as.!

24-01-2020
Redactie ISL

Op 12 maart as. start het Institute for Service Leadership met een nieuwe collegereeks over De Klant in het Digitale Tijdperk: een inspirererende collegereeks van 7 avondcolleges waarin topwetenschappers van verschillende universiteiten ingaan op de belangrijkste ontwikkelingen op het gebied van digitalisering, dataficering en de consequenties hiervan voor de manier waarop organisaties met hun klanten omgaan.

Digitalisering is niet meer weg te denken uit de agenda en vergaderkamers van publieke en private organisaties. Organisaties zien de voordelen van digitalisering: processen kunnen efficiënter worden ingericht en de klantbeleving kan worden geoptimaliseerd. Desondanks blijkt dat de digitalisering bij veel organisaties langzamer gaat dan verwacht en dat organisaties nog een lange weg te gaan hebben om hun dienstverlening te digitaliseren of zelfs te transformeren. Uit recent onderzoek van Wipro is ook gebleken dat managers vaak geen idee hebben wat digitalisering gaat betekenen voor hun eigen werk en voor het speelveld van de eigen organisatie.

Belangrijke reden voor het achterblijven van de digitalisering is dat de digitaliseringsstrategieën vaak gericht zijn op het efficiënter en goedkoper inrichten van de processen en niet op de beleving van de klant. Om digitalisering te laten slagen moeten organisaties echter heel goed weten wat zij moeten doen om de digitalisering niet alleen vanuit organisatieperspectief, maar ook vanuit klantperspectief succesvol te maken. Omdat dit perspectief tot nu toe onderbelicht is gebleven, zal deze collegereeks hier uitvoerig op ingaan.

Doel

Het belangrijkste doel van deze serie colleges is meer inzicht te krijgen de huidige technologische ontwikkelingen en de gevolgen hiervan voor houding en gedrag van en de relatie met de klant. Daarnaast geeft de collegereeks meer inzicht in de toekomstige rol van marketing, communicatie, klantenservice en klantbeleving.

Programma

  • De platformeconomie, Cor Molenaar, Hoogleraar Marketing, Erasmus Universiteit
  • Groeistrategieën in de digitale wereld, Kitty Koelemeijer, Hoogleraar Marketing & Retailing, Nyenrode Business Universiteit
  • De deeleconomie, Koen Frenken, Hoogleraar Deeleconomie, Universiteit Utrecht
  • Meerwaarde creëren met big data, Hans Borgman, Hoogleraar Digital Business, Universiteit van Amsterdam
  • De mondiale strijd om digitale klantdata, Jos van Hillegersberg, Hoogleraar Business Information Systems, Universiteit Twente
  • De rol van sociale media in merkbeleving, Peter Kerkhof, Hoogleraar hoogleraar Social Media. Vrije Universiteit Amsterdam
  • Kanaalstrategieën en kanaalkeuze, Wolfgang Ebbers, Hoogleraar Innovatie en Communicatie, Universiteit Twente

Tijd en locatie

De colleges worden verspreid over acht middagen vanaf 16.00 uur tot ongeveer 19.00 uur en zullen plaatsvinden op Landgoed De Heiligenberg in Utrecht. Investering De kosten van deelname aan deze collegereeks bedragen voor leden van The Customer Connection en Institute for Service Leadership € 2.650,- (excl. BTW) en voor niet-leden van het netwerk € 2.950,- (excl. BTW). Bij deze kosten zijn inbegrepen de kosten van koffie, thee, opleidingsmateriaal en een boekenpakket met vijf boeken over de tijdens de colleges behandelde onderwerpen.

De collegereeks is een absolute aanrader voor iedere professional op het gebied van marketing, communicatie en customer experience, die wil weten welke gevolgen de digitalisering gaat hebben voor de eigen organisatie. Schrijf nu in en verzeker je van een deelname plaats. Je kunt ook met meerdere collega's op één deelname plaats inschrijven.

Meer informatie en aanmelden

Redactie ISL