Collegereeks De Stijl van de Leider: over de uitdagingen van leiderschap in de 21e eeuw

Collegereeks De Stijl van de Leider: over de uitdagingen van leiderschap in de 21e eeuw

Korte omschrijving

Inspirerende collegereeks van 8 colleges van elk drie uur waarin topwetenschappers van verschillende universiteiten ingaan op de belangrijkste uitdagingen voor leiderschap in de 21e eeuw. Een absolute aanrader voor iedere manager die de ambitie heeft om een echte leider te worden.

Inhoud

De huidige tijd vraagt om sterke leiders die een duidelijke visie hebben op waar hun organisatie naar toe gaat. Leiders die snel en flexibel kunnen inspelen op de veranderende eisen die de omgeving aan hun organisatie stelt. Leiders die de verbinding kunnen leggen met hun omgeving. Maar bovenal leiders die in staat zijn medewerkers te inspireren.

Op 2 november 2022 start het Institute for Service Leadership weer met een nieuwe reeks avondcolleges over De Stijl van de Leider: leiderschap in de 21e eeuw'. Een unieke kans om kennis te maken met de meest recente inzichten over leiderschap en hoe u hier (toekomstig) leider gebruik van kunt maken!

In de Collegereeks De Stijl van de Leider wordt ingegaan op de vraag wat in de huidige tijd gevraagd wordt van leiders. Welke rol speelt bezieling en inspiratie in de organisatie? Hoe kun je als leider verbinding maken met medewerkers en klanten? Welke leiderschapsstijlen zijn effectief? En hoe kun je als leider snel en flexibel inspelen op veranderingen binnen en buiten de organisatie?

We hebben voor deze collegereeks acht vooraanstaande hoogleraren op het gebied van leiderschap bereid gevonden hun kennis en inzichten met ons te delen. Het programma bestaat uit de volgende onderdelen:

  • Over leiders en hun volgers, De rol van religie in leiderschap, René ten Bos, Hoogleraar Radboud Universiteit in Nijmegen
  • Vakdeskundigheid en collectieve ambitie, Differentiatie in aansturing, Mathieu Weggeman, Hoogleraar TU Eindhoven
  • De invloed van de complexiteit van de context op besturing en leiderschap, Freek Peters, Hoogleraar Tilburg University
  • Leadership Agility: wat zijn de sterktes en valkuilen van jouw leiderschapsstijlen?, Ron Meyer, Hoogleraar Tilburg University
  • Leiderschap in zelfstandig teams en leiderschap in ketensamenwerking, Robert Jan Blomme, Hoogleraar Management en Organisatie Nijenrode Universiteit
  • Het belang van samenwerking en allianties, Ard-Pieter de Man, Hoogleraar Management Studies, Vrije Universiteit Amsterdam
  • De paradox van efficiency en effectiviteit, Liselore Havermans, partner Havermans Consultancy
  • Organisaties in verandering, Thijs Homan, hoogleraar Open Universiteit

De colleges worden fysiek gegeven in het Berghotel in Amersfoort. Het Berghotel is goed bereikbaar met auto en openbaar vervoer. De colleges beginnen om 16.00 uur en duren tot ongeveer 19.00 uur. De colleges zijn via een livestream ook digitaal te volgen.

Het is ook mogelijk de collegereeks met meerdere collega's samen te volgen.

Investering

Uw investering om deel te nemen aan deze inspirerende collegereeks bedraagt voor leden van The Customer Connection en Institute for Service Leadership € 2.950,- (excl. BTW) en voor niet-leden van het netwerk € 3.250,- (excl. BTW). Bij deze kosten zijn inbegrepen de kosten van koffie, thee, snack, een boekenpakket en opleidingsmateriaal.

Voor uw boekenkast

Er zijn de laatste jaren een aantal interessante boeken verschenen over leiderschap. Wij selecteerden de volgende bestsellers voor u:

  • Essenties van leidinggeven aan professionals, Mathieu Weggeman
  • How to survive the organizational revolution, Ard Pieter de Man, e.a.
  • Leadership Agility, Ron Meyer
  • Spitsuur! Contextueel leiderschap in turbulente tijden, Freek Peters
  • In Control, Thijs Homan

Deelnemers aan de collegereeks ontvangen een gratis exemplaar van deze boeken. Indien u de boeken niet wilt hebben, bieden wij u een korting van € 100,- op de inschrijfkosten. De boeken worden aan het begin van de collegereeks uitgereikt.

Deelnamecertificaat

Heeft u minimaal zes van de acht colleges gevolgd, dan ontvangt u van ons een deelnamecertificaat.

Meer informatie

Voor meer informatie kunt u ook contact opnemen met Harald Pol. Hij is bereikbaar via email h.pol@serviceleadership.nl. Aanmelden kan via de aanmeldbutton op deze pagina.

Doelgroep

Deze collegereeks is bestemd voor managers en professionals die meer willen weten over de vraag wat het huidig tijdperk vraagt van leiders en hoe zij als (toekomstig) leider op een betekenisvolle wijze invulling kunnen geven aan hun rol binnen en buiten de organisatie.

Cursusdata

Kosten
€ 3.250,- excl. BTW voor niet-leden, € 2.950,- voor leden van het ISL/The Customer Connection
Minimum aantal deelnemers
8