Masterclass Duurzame klantrelaties in het Digitale Tijdperk

Masterclass Duurzame klantrelaties in het Digitale Tijdperk

Korte omschrijving

Masterclass van één dag waarin je leert wat de bouwstenen zijn van een duurzame klantrelatie en hoe je in het digitale tijdperk de verbinding met potentiële klanten kunt aangaan en hoe je de verbinding met bestaande klanten kunt houden.

Inhoud

In de meeste organisaties wordt aan het relatiebeheer op een passieve en reactieve wijze invulling gegeven. De klant wordt bediend op het moment dat hij er om vraagt. In deze opleiding laten we zien dat een  proactieve invulling van relatiebeheer niet alleen tot een grotere klanttevredenheid kan leiden, maar zelfs tot betere verkoop resultaten.

Een duurzame relatie begint met goed luisteren en inlevingsvermogen: wat houdt de ander bezig, wat zijn  de drijfveren en belangen van de klant en hoe kan ik hier het best op inspelen? Het gaat echter ook over verwachtingenmanagement: wat mag de ander van mij verwachten en wat niet? En wat doe ik als ik merk dat de klant toch niet helemaal tevreden is?

Vanuit de kennis van de klant is het vervolgens mogelijk om vast te stellen of je voor deze klant wellicht als organisatie nog meer kunt betekenen. De uitdaging is vervolgens natuurlijk om de klant hierin mee te nemen en hem een nog betere klant voor uw bedrijf te maken.

Het digitale tijdperk maakt de uitdaging om in verbinding met je klanten te komen en te blijven nog groter. Welke middelen zet je hier voor in en welke boodschap ga je gebruiken? Hoe kun je het gedrag van klanten beïnvloeden met gebruik van digitale middelen? En waar zijn digitale kanalen anders dan de traditionele?

Programma

In deze opleiding zullen de volgende onderwerpen aan de orde komen:

  • Klantbeleving als basis voor een groeistrategie
  • Een duurzame en betekenisvolle relatie
  • Werven en behouden van klanten in een digitale omgeving
  • Het opzetten van een (digitale) communicatiestrategie: digitale media, content en referrals als basis voor een growth hacking benadering
  • Het langs digitale wegen managen van verwachtingen van klanten

Doelgroep

Deze opleiding is bestemd voor medewerkers die verantwoordelijk zijn voor het beheer van klantrelaties (relatie- of accountmanagers) en op een meer proactieve wijze invulling willen geven aan de relatie met hun klanten.

Docenten

De opleiding wordt verzorgd door één van de deskundige docenten van het Institute for Service Leadership.

Cursusdatum

Kosten
€ 695,- voor leden van het ISL/The Customer Connection, € 795,- voor niet-leden (kosten excl. BTW)
Minimum aantal deelnemers
6
Maximum aantal deelnemers
12