Masterclass De Reis door het Rijk van Koning Klant

Masterclass waarin deelnemers kennis krijgen aangereikt en met elkaar in gesprek gaan over hoe je een klantstrategie ontwikkelt, hoe je de klantreis kunt optimaliseren en hoe je een duurzame relatie met je klanten kunt opbouwen.

Doelgroep

De masterclass is vooral voor managers en medewerkers binnen een organisatie die contact hebben met de klant en die in een 'pressure cooker' opzet kennis willen nemen van de belangrijkste recente inzichten op het gebied van customer experience. De inhoud van de masterclass wordt afgestemd op de praktijk van de deelnemers. De masterclass kan gezien worden als een brede introductie in klantbelevingsmanagement.

Inhoud

Introductie

Klanten worden kritischer en stellen hogere eisen. Klanten vandaag de dag zijn op zoek naar memorabele belevenissen. Voor bedrijven wordt het steeds moeilijker om met de verwachtingen van klanten mee te groeien. De verwachtingen van klanten worden bepaald door de best presterende organisaties in de markt. De kloof tussen wat klanten verwachten en wat bedrijven kunnen bieden, wordt daardoor groter. Dit stelt hoge eisen aan kennis, vaardigheden en houding van management en medewerkers.

Opzet masterclass

Op basis van zijn meest recente boek 'De Reis door het Rijk van Koning Klant. Het geheim van excellente klantbeleving' ontwikkelde Harald Pol een in-company masterclass waarin een aantal belangrijke milestones van klantgericht werken aan bod komen. De masterclass kan gevolgd worden door 6 tot 12 deelnemers. Het tijdsbeslag van de masterclass is minimaal één dagdeel. Twee dagdelen verdienen de voorkeur omdat er dan meer ruimte is voor interactie tussen deelnemers en werken aan vraagstukken die binnen de organisatie leven.

Programma

De masterclass voert de deelnemers naar het het geheim van een excellente klantbeleving en een uitmuntende relatie met uw klanten. Hierbij kunnen deelnemers in aanraking komen met tal van verrassende, nieuwe inzichten over de relatie met externe en interne klanten. Tijdens de reis gaan we op zoek naar het wankele evenwicht tussen wat klanten van uw organisatie vragen en wat u als organisatie kunt (wilt) aanbieden. Dit wordt gedaan door te kijken naar de psychologie van de klant (wie zijn onze klanten, wat willen zij van ons en wat bepïnvloedt hun beleving), de reis die de klant maakt langs de verschillende contactpunten en contactmomenten en hoe we tot een duurzame en betekenisvolle relatie met de klant kunnen komen.

Programma

  • De beleveniseconomie: de weg naar memorabele klantbelevingen
  • De psychologie van de klant: bewuste en onbewuste klantbeleving
  • Mapping & measuring the customer journey
  • Klantbeleving in het Digitale Tijdperk: inzet van data en technologie
  • Naar een duurzame en betekenisvolle klantrelatie
  • Naar een klantgerichte cultuur

Interesse?

De masterclass is leuk en inspirerend om te doen, met je eigen afdeling en/of je eigen MT, zodat er niet alleen een individueel maar ook een gezamenlijk leerproces op gang komt! Een inspirerend dagje volledig in het teken van de interne of externe klanten.

Interesse om binnen jouw bedrijf zo'n masterclass te organiseren? Stuur een berichtje naar h.pol@serviceleadership.

Cursusdata

Geen data

Kosten

Op aanvraag

Bijkomende kosten

N.v.t.

Aantal deelemers

Minimaal 6, maximaal 12
Deze website is beveiligd d.m.v. reCAPTCHA. De Google Privacy Policy en Terms of Service zijn van toepassing.