Masterclass De Reis door het Rijk van Koning Klant

Masterclass De Reis door het Rijk van Koning Klant

Korte omschrijving

Masterclass waarin deelnemers kennis krijgen aangereikt en met elkaar in gesprek gaan over hoe je een klantstrategie ontwikkelt, hoe je de klantreis kunt optimaliseren en hoe je een duurzame relatie met je klanten kunt opbouwen.

Inhoud

Introductie

Klanten worden kritischer en stellen hogere eisen. Klanten vandaag de dag zijn op zoek naar memorabele belevenissen. Voor bedrijven wordt het steeds moeilijker om met de verwachtingen van klanten mee te groeien. De verwachtingen van klanten worden bepaald door de best presterende organisaties in de markt. De kloof tussen wat klanten verwachten en wat bedrijven kunnen bieden, wordt daardoor groter. Dit stelt hoge eisen aan kennis, vaardigheden en houding van management en medewerkers.

Opzet masterclass

Op basis van zijn meest recente boek 'De Reis door het Rijk van Koning Klant. Het geheim van excellente klantbeleving' ontwikkelde Harald Pol een in-company masterclass waarin een aantal belangrijke milestones van klantgericht werken aan bod komen. De masterclass kan gevolgd worden door 6 tot 12 deelnemers. Het tijdsbeslag van de masterclass is minimaal één dagdeel. Twee dagdelen verdienen de voorkeur omdat er dan meer ruimte is voor interactie tussen deelnemers en werken aan vraagstukken die binnen de organisatie leven.

Programma

De masterclass voert de deelnemers naar het het geheim van een excellente klantbeleving en een uitmuntende relatie met uw klanten. Hierbij kunnen deelnemers in aanraking komen met tal van verrassende, nieuwe inzichten over de relatie met externe en interne klanten. Tijdens de reis gaan we op zoek naar het wankele evenwicht tussen wat klanten van uw organisatie vragen en wat u als organisatie kunt (wilt) aanbieden. Dit wordt gedaan door te kijken naar de psychologie van de klant (wie zijn onze klanten, wat willen zij van ons en wat bepïnvloedt hun beleving), de reis die de klant maakt langs de verschillende contactpunten en contactmomenten en hoe we tot een duurzame en betekenisvolle relatie met de klant kunnen komen.

Programma

  • De beleveniseconomie: de weg naar memorabele klantbelevingen
  • De psychologie van de klant: bewuste en onbewuste klantbeleving
  • Mapping & measuring the customer journey
  • Klantbeleving in het Digitale Tijdperk: inzet van data en technologie
  • Naar een duurzame en betekenisvolle klantrelatie
  • Naar een klantgerichte cultuur

Interesse?

De masterclass is leuk en inspirerend om te doen, met je eigen afdeling en/of je eigen MT, zodat er niet alleen een individueel maar ook een gezamenlijk leerproces op gang komt! Een inspirerend dagje volledig in het teken van de interne of externe klanten.

Interesse om binnen jouw bedrijf zo'n masterclass te organiseren? Stuur een berichtje naar h.pol@serviceleadership.

Doelgroep

De masterclass is vooral voor managers en medewerkers binnen een organisatie die contact hebben met de klant en die in een 'pressure cooker' opzet kennis willen nemen van de belangrijkste recente inzichten op het gebied van customer experience. De inhoud van de masterclass wordt afgestemd op de praktijk van de deelnemers. De masterclass kan gezien worden als een brede introductie in klantbelevingsmanagement.

Docenten

De masterclass wordt verzorgd door Harald Pol. Harald studeerde bedrijfskunde aan de RijksUniversiteit Groningen. Na zijn studie werkte hij ruim tien jaar als organisatie-adviseur, projectmanager en commercieel manager voor diverse dienstverlenende organisaties. Harald werkt vanaf 1998 als zelfstandig adviseur en interim-manager op het gebied van marketing, communicatie en organisatie. Hij is oprichter van The Customer Connection en het Institute for Service Leadership. In deze hoedanigheid heeft hij vele bedrijven, zowel in profit als non-profit, geholpen bij het vergroten van hun markt- en klantgerichtheid. In juni 2017 is Harald gepromoveerd op het proefschrift 'Mastering Meaningful Customer Connections'. Sinds die tijd is hij ook verbonden aan de Hogeschool Utrecht.

Publicaties

  • Klachtenmanagement als instrument van kwaliteitsverbetering. 1998, Kluwer.
  • Het Rijk van Koning Klant. 2001, Lemma.
  • Service Leadership. 2007, Adformatie.
  • Mastering Meaningful Customer Connections. 2017, Institute for Service Leadership
  • De Reis door het Rijk van Koning Klant. 2019, Institute for Service Leadership

Voor de boekenkast

Deelnemers aan de masterclass ontvangen een exemplaar van het boek 'De Reis door het Rijk van Koning Klant. Het geheim van excellente klantbeleving' van Harald Pol (ISL, 2019)

Cursusdata

Kosten
Op aanvraag
Bijkomende kosten
N.v.t.
Minimum aantal deelnemers
6
Maximum aantal deelnemers
12