Collegereeks 'De Psychologie van de Klant'

Gedachten en gevoelens van de klant

In een inspirerende reeks van zeven colleges van elk drie uur laten topwetenschappers van verschillende universiteiten zien hoe het consumentenbrein werkt. De collegereeks is een absolute aanrader voor iedereen die meer wil weten over hoe gedachten en gevoelens van klanten ontstaan en hoe deze beïnvloed kunnen worden. 

Wat bieden we?

  • Concrete in elke sector toepasbare wetenschappelijke kennis.
  • Inspiratie door vooraanstaande professoren van diverse universiteiten.
  • Een deelnamecertificaat wanneer u aan zes van de zeven colleges heeft deelgenomen. 

Wilt u weten wat er in het brein van uw klanten gebeurt? Dan is deze collegereeks wat u zoekt! Schrijf snel in, want het aantal deelnameplaatsen is beperkt.

Doelgroep

De collegereeks is bij uitstek geschikt voor professionals in de functies van marketeer, customer experience manager, communicatie adviseur, service manager, verkoper of sales manager.

Inhoud

De afgelopen decennia is er veel onderzoek gedaan naar de werking van ons brein. Dit heeft diverse nieuwe inzichten opgeleverd, ook over de manier waarop klanten reageren op organisaties, merken, producten en diensten. Elke organisatie roept bewust, maar vaker nog onbewust, associaties op die bij klanten positieve of negatieve gevoelens, gedachten en gedragingen oproepen.

Op 1 oktober 2024 start het Institute for Service Leadership met een nieuwe reeks avondcolleges over De Psychologie van de Klant. Een unieke kans om kennis te maken met de meest recente inzichten over hoe het consumentenbrein functioneer. U leert ook hoe u hier vanuit uw functie op kunt inspelen en het consumentenbrein kunt beïnvloeden! In de Collegereeks De Psychologie van de Klant wordt ingegaan op de vraag hoe de processen in het consumentenbrein werken en elkaar beïnvloeden en welke uitwerking deze processen hebben op het gedrag van de klant. Daarnaast gaan we in op mogelijkheden om de beleving en het gedrag van klanten te beïnvloeden, bewust of onbewust. Tot slot wordt in de reeks stilgestaan bij de mogelijkheden van neuromarketing.

In deze collegereeks delen zeven topwetenschappers hun kennis en inzichten over de volgende onderwerpen:

  1. Het ontstaan en beïnvloeden van merkassociaties; de rol van merken in veranderende markten
    Prof. Steven Sweldens
  2. De rol van het brein in koop- en beslissingsgedrag: de (on)mogelijkheden van neuromarketing
    Prof.dr.ir. Ale Smidts
  3. De vrije wil bestaat niet: hoe druk ik op de juiste knoppen in het brein van de consument
    Prof. dr. Victor Lamme
  4. Customer empowerment
    Dr. Bram van den Bergh
  5. Klantinteractie online en offline
    Prof. dr. Ko de Ruyter
  6. De psychologie van reclame en marketingcommunicatie
    Prof. dr. Bob Fennis
  7. Gedragsbeïnvloeding en verleidingsstrategieën
    Prof. dr. Femke van Horen

Tijd en locatie

De colleges worden fysiek gegeven in de omgeving van Amersfoort. De colleges beginnen om 16.00 uur en duren tot ongeveer 19.00 uur.

Investering

Voor leden van het Institute for Service Leadership netwerk bedragen de kosten van deze inspirerende collegereeks € 2.950,- (excl. BTW). Voor niet-leden bedragen de kosten € 3.250,- (excl. BTW). De kosten van koffie, thee, snack, een boekenpakket en opleidingsmateriaal zijn inbegrepen.

Voor uw boekenkast

Er zijn de laatste jaren diverse interessante boeken verschenen over het consumentenbrein. Wij selecteerden de volgende bestsellers voor u:

  • Robert Cialdini, Influence: The Psychology of Persuasion
  • Daniel Kahnemann, Ons feilbare denken
  • Victor Lamme, De vrije wil bestaat niet
  • Dan Ariely, Predictably Irrational
  • Gerald Zaltman, Hoe consumenten denken

Deelnemers aan de collegereeks ontvangen een gratis exemplaar van deze boeken. Mocht u geen belangstelling voor de boeken hebben, dan ontvangt u van ons € 100,- korting op de inschrijfkosten. De boeken worden aan het begin van de collegereeks uitgereikt.

Deelnamecertificaat

Heeft u minimaal zes van de zeven colleges gevolgd, dan ontvangt u van ons een deelnamecertificaat.

Meer informatie

Voor meer informatie kunt u ook contact opnemen met Bert Kas. Hij is bereikbaar via e-mail  bert.kas@serviceleadership.nl.

Aanmelden

Aanmelden kan via de aanmeldbutton op deze pagina.

 

Wat levert de collegereeks op? 

  • U leert het menselijk gedrag begrijpen en leert tevens hoe u de strategie en tactiek van uw organisatie hierop aan kunt passen.
  • U leert vanuit wetenschappelijke kennis kritisch kijken naar wat er in de eigen organisatie gebeurt en doet ideeën op voor positieve interventies.
  • U kunt beter inschatten wat er in het consumentenbrein gebeurt.
  • U krijgt begrip voor de gedachten en gevoelens van klanten, leert hoe deze ontstaan en vanuit marketing, verkoop en service kunnen worden beïnvloed.

 

Cursusdata

College 1

dinsdag1oktober2024
1600
-
1900

College 2

dinsdag8oktober2024
1600
-
1900

College 3

dinsdag15oktober2024
1600
-
1900

College 4

dinsdag22oktober2024
1600
-
1900

College 5

dinsdag5november2024
1600
-
1900

College 6

dinsdag12november2024
1600
-
1900

College 7

dinsdag19november2024
1600
-
1900

Reservedatum

dinsdag26november2024
1600
-
1900

Kosten

Bedrijfsleden TCC/ISL: € 2.950,- (excl. BTW, incl. opleidingsmateriaal)
Niet-leden: € 3.250,- (excl. BTW, incl. opleidingsmateriaal)

Aantal deelemers

Minimaal 8, maximaal 15

Docenten

Prof. dr.Steven Sweldens

Rotterdam School of Management

Professor of Consumer Behavior and Marketing

Prof. dr. ir.Ale Smidts

Rotterdam School of Management

Professor of Marketing Research

Prof. dr.Victor Lamme

Universiteit van Amsterdam / Neurensics

Dr.Bram van den Bergh

Rotterdam School of Management

Associate professor Marketing

Prof. dr.Ko de Ruyter

King's College London

Vice Dean Research

Prof. dr.Bob Fennis

Rijks Universiteit Groningen

Hoogleraar

Prof. dr.Femke van Horen

Vrije Universiteit Amsterdam

Professor of Consumer Behavior

Deze website is beveiligd d.m.v. reCAPTCHA. De Google Privacy Policy en Terms of Service zijn van toepassing.