Collegereeks Marketing in de 21e eeuw: trends in het denken over markten, merken en klanten

Collegereeks Marketing in de 21e eeuw: trends in het denken over markten, merken en klanten

Korte omschrijving

In 8 avondcolleges worden de deelnemers door topwetenschappers van verschillende universiteiten op de hoogte gebracht van de laatste ontwikkelingen en inzichten binnen het snel veranderende marketing vakgebied.

Inhoud

Hevige concurrentie zet bedrijven ertoe aan om zich meer op marketingactiviteiten te richten. Klanten hebben veel keuzes. Soms zijn ze wispelturig om keuzes te maken. Klanten zoeken naar waarde. Het vergelijken van de prijs en prestaties van aanbieders is een trend geworden. Klanten worden hierin gefaciliteerd doordat er veel platforms zijn om dergelijke hulp te krijgen, zoals sociale media. Bovendien heeft dergelijke hulp niet alleen een positieve maar ook een negatieve invloed op klanten.

Marketeers moeten dergelijk gedrag erkennen en een strategische benadering zoeken om dergelijke uitdagingen te overwinnen. Dit vraagt ​​dit om een (nieuwe) visie op hoe organisaties en merken in het nieuwe tijdperk met hun klanten omgaan. Dit vraagt ook om het versterken van de primaire activiteiten door de ondersteunende activiteiten te verbeteren en verder te kijken naar nichekansen die het bedrijf naar grotere hoogten kunnen brengen.

Het Institute for Service Leadership zet in deze nieuwe collegereeks Marketing in de 21e eeuw, die start op 26 oktober 2021, een aantal van de belangrijkste trends en topics op een rij. De collegereeks is daarom een absolute aanrader voor iedere marketeer die een aantal jaren in de praktijk werkzaam is en zijn kennis over marketing, branding, analytics en marketing technology wil opfrissen. We hebben voor deze collegereeks weer een aantal vooraanstaande wetenschappers op het gebied van marketing bereid gevonden hun kennis en inzichten met ons te delen.

Voorlopig programma

Het voorlopige programma bestaat uit de volgende onderdelen:

  • Strategische marketing en innovatiemanagement - Prof. Henry Robben, Hoogleraar Strategische Marketing Nyenrode Business University
  • Marketing Analytics - Prof. Barbara Deleersnyder, Hoogleraar Marketing Analytics Tilburg University
  • Marketing Technology - Prof. Gerrit van Bruggen, Hoogleraar Marketing RSM Erasmus Universiteit
  • 'How Brands Can Navigate Changing Markets and Customers'. Case: TomTom: Mapping the Course from B2C to B2B.sociaties - Prof. Steven Sweldens, Hoogleraar Consumentengedrag en Marketing RSM Erasmus Universiteit
  • ‘Contrarian branding’ en positionering- Prof. Roland van der Vorst, Hoogleraar Strategic Design for Brand Development TU Delft
  • Duurzaamheid en marketing - prof. Willemijn van Dolen, Hoogleraar Marketing, Universiteit van Amsterdam
  • Stakeholder marketing, ecosystemen en innovatie - Prof. Bas Hillebrand, Hoogleraar Marketing Radboud Universiteit en Nyenrode Business University
  • Klantbeleving en de invloed van de klantrelatie - Dr. Harald Pol, Hogeschool Utrecht / Institute for Service Leadership

Tijd en locatie

De colleges worden gegeven in het Berghotel in Amersfoort. Voor een actueel overzicht van de colleges zie het collegerooster. Het Berghotel is goed bereikbaar met auto en openbaar vervoer. De colleges beginnen om 16.00 uur en duren tot ongeveer 19.00 uur. Het is ook mogelijk de collegereeks met een aantal collega's samen te volgen.

Investering

Uw investering om deel te nemen aan deze inspirerende collegereeks bedraagt voor leden van The Customer Connection en Institute for Service Leadership € 2.950,- (excl. BTW) en voor niet-leden van het netwerk € 3.250,- (excl. BTW). Bij deze kosten zijn inbegrepen de kosten van koffie, thee, snack, een boekenpakket en opleidingsmateriaal. Bent u niet in de gelegenheid om een college bij te wonen dan ontvangt u een voucher voor het gemiste colleges. Het voucher kunt u inwisselen tegen een college uit een volgende collegereeks.

Deelnamecertificaat

Heeft u minimaal zes van de acht colleges gevolgd, dan ontvangt u van ons een deelnamecertificaat.

Meer informatie

Voor meer informatie kunt u ook contact opnemen met Harald Pol. Hij is bereikbaar via email h.pol@serviceleadership.nl. Aanmelden kan via de aanmeldbutton op deze pagina.

Cursusdata

Kosten
Leden TCC / ISL: € 2.950,- (excl. BTW, incl. lesmateriaal). Niet-leden: € 3.250,- (excl. BTW, incl. lesmateriaal)
Minimum aantal deelnemers
8
Maximum aantal deelnemers
15